dabika mag2

10 نکته تابستانی مراقبت از پوست به پیشنهاد متخصصان

1402-05-07
9:47 ق.ظ

هر فصلی از سال با شرایط محیطی متفاوتی همراه است که می‌تواند به نوعی روی پوست اثر بگذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید بهترین مراقبت از پوست را انجام دهید، باید روتین خود را با توجه به تغییرات فصل، کمی‌ تغییر دهید. در حالی که در زمستان، خشکی و برافروختگی پوست می‌تواند بدترین دشمن پوست باشد، در تابستان باید مراقب لکه‌های تیره، پوست چرب یا خشک باشید.
در اینجا، نکاتی را در مورد مراقبت از پوست در تابستان به شما ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا با گرم‌ترین ماه‌های سال بهتر کنار بیاید.

سلامت و زیبایی دست به دست هم دارند، بنابراین این نکات مراقبت از پوست تابستانی متخصصان پوست، تنها بر زیبایی پوست تمرکز نمی‌کنند. برخی از آنها قرار است نکات اساسی سلامت پوست را به شما یادآوری کنند که مردم اغلب آنها را نمی‌دانند یا به مرور زمان فراموش می‌کنند.

خال‌های خود را بررسی کنید

هر چند وقت یکبار، به خصوص اگر اهل آفتاب گرفتن یا رفتن به ساحل هستید، توصیه می‌شود به متخصص پوست مراجعه کنید و یک معاینه کامل بدن، انجام دهید. پزشک خال‌های شما را بررسی و نحوه تکامل آنها را در طول زمان مشاهده می‌کند، بنابراین شما می‌دانید که با توجه به شرایط پوستی خود، چقدر باید مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشید. دانستن اینکه شما عاری از ملانوما هستید باعث می‌شود احساس امنیت بیشتری کنید و از تابستان لذت بیشتری ببرید. علاوه بر این، کنترل خال‌ها از بروز مشکلاتی در این زمینه در آینده جلوگیری می‌کند.
اگر خال ظاهر خود را تغییر داد یا بزرگتر شد، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

 

 

 

حداقل SPF را رعایت کنید

استفاده از ضد آفتاب در تابستان بدیهی به نظر می‌رسد، اما دانستن حداقل SPF مورد نیاز برای جلوگیری از مشکلات پوستی چندان آسان نیست. در حالی که طبق FDA (سازمان غذا و دارو) SPF 15، حداقل SPFیی است که باید برای پیشگیری از سرطان پوست استفاده کنید، هر دو آکادمی‌ پوست و نورولوژی اروپا (EADV) و آکادمی‌ پوست آمریکا (AAD) SPF 30 یا بالاتر را توصیه می‌کنند.

علاوه بر این، برای جلوگیری از لکه‌های تیره و پیری پوست، توصیه ما این است که در طول تابستان، از SPF +50 استفاده کنید.

 

 

 

 

 

کرم ضدآفتاب را 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بمالید و هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید.

همیشه باید کرم ضدآفتاب خود را قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بمالید و به آن فرصت دهید تا به پوست نفوذ کرده و مانند سپر نامرئی از پوست محافظت کند.

همچنین، اعداد SPF در مورد نحوه محافظت از کرم ضدآفتاب به مدت 2 ساعت آزمایش می‌شوند، بنابراین هیچ تضمینی برای تأثیرگذاری کرم بعد از آن زمان وجود ندارد. علاوه بر این، استفاده مجدد از ضدآفتاب بعد از شنا توصیه می‌شود. امروزه اکثر ضدآفتاب‌ها در برابر آب مقاوم هستند، به این معنی که شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد سوختگی پوست، مدت بیشتری در آب بمانید و در حال بازی یا ورزش باشید. با این وجود، هنگامی‌ که از آب بیرون آمدید و پوستتان خشک شد، بهتر است دوباره از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

در سایه بمانید

 

 

 

 

 

 

آفتاب فواید مهمی‌ برای سلامتی دارد، اما گذراندن ساعت‌های طولانی و بدون محافظ در برابر آن می‌تواند خطرناک باشد. اگر مدت زیادی را در آفتاب سپری می‌کنید، از کلاه یا چتر با استفاده کنید یا زیر درخت پناه بگیرید. در صورتی که می‌خواهید از چین و چروک‌های ناشی از آفتاب و لکه‌های تیره جلوگیری کنید، مراقبت بیشتری از پوست در برابر آفتاب ضروری است.

 

پوست خود را بعد از ساحل و استخر مرطوب کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شن، ماسه و آب شور می‌تواند به شدت پوست را کم آب کند. برای جبران اثرات خشک‌کننده این عناصر خارجی و ایجاد تعادل در پوست، توصیه می‌کنیم بعد از حمام از لوسیون بدن و مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

 

دوش آب خنک بگیرید

دوش آب گرم می‌تواند پوست را بیشتر خشک کند، بنابراین بهتر است از آب ولرم یا خنک برای پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این، آب خنک برای جریان خون و میکروسیرکولاسیون پوست نیز بهتر است. در مجموع، کمی‌ پایین آوردن دمای آب، فواید زیادی برای بدن و پوست دارد.

 

 

 

 

لباس‌های خود را بعد از ورزش، عوض کنید

ماندن در لباس‌های عرق‌کرده یا خیس برای مدت طولانی، یک محیط دوستدار باکتری ایجاد می‌کند. لباس عرق‌کرده می‌تواند باعث بثورات پوستی یا حتی منجر به یک بیماری پوستی به نام فولیکولیت شود که در آن فولیکول‌های پوست عفونی شده و باعث التهاب و جوش‌های قرمز در اطراف فولیکول می‌شوند. برای پیشگیری از فولیکولیت، لباس‌هایتان را بعد از ورزش و عرق کردن، عوض کنید و بشویید.

 

 

 

 

 

 

هفته‌ای یکبار پوست خود را احیا کنید

ماسک‌های احیا کننده، ابزاری عالی برای بازگرداندن تعادل پوست، ایجاد رطوبت مناسب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست هستند. ماسکی را انتخاب کنید که به ترمیم و تقویت سد پوستی کمک کند. به یاد داشته باشید که سد پوستی به حفظ تعادل پوست کمک کرده و از آن در برابر عوامل استرس‌زای خارجی از جمله باکتری‌ها، آلودگی‌ها، ROS و غیره محافظت می‌کند. سد پوستی می‌تواند به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ضعیف شود، بنابراین افزایش بازیابی آن با استفاده از ماسک یک بار در هفته باعث می‌شود دفاع، بافت و ظاهر پوست خود را بهبود بخشید.

از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش منبع مهم رادیکال‌های آزاد است. این عناصر ترسناک به بافت‌های ما آسیب می‌رسانند و باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. برای این کار، می‌توانید آنتی اکسیدان‌ها را به رژیم غذایی و رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید. تمام غذاهای غنی از ویتامین C آنتی اکسیدان بدن شما را تامین می‌کنند. شکل آرایشی آن، اسید اسکوربیک، نیز این کار را انجام می‌دهد. مستقیماً به پوست می‌رود، بنابراین برای جلوگیری از پیری پوست، خاص‌تر خواهد بود. سرم‌های خاص و پپتیدهای پاک کننده رادیکال‌های آزاد می‌توانند بسیار مفید باشند. وقتی صحبت از جلوگیری از استرس اکسیداتیو می‌شود، باید همه اقدامات احتیاطی انجام شود. استفاده از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی پیری پوست را کاهش دهد.

 

 

 

پوست خود را بعد از آسیب با آفتاب ترمیم کنید

حتی با وجود انجام کارهای مراقبتی از پوست، احتمالا تابستان اندکی به پوست شما آسیب رسانده است. معمولاً بعد از تابستان متوجه می‌شویم که رنگ چهره ما ناهموار و پوستمان خشک‌تر از حد معمول است. بنابراین، پاییز زمان بسیار خوبی برای ترمیم صورت است، از یک لایه برداری برای بازسازی پوست و محو شدن لکه‌های تیره استفاده کنید.