dabika mag2

انتخاب رنگ مو

1402-02-18
12:00 ق.ظ

در رنگ مو نوآوری‌های زیادی صورت گرفته است. اکنون رنگ‌های مو حاوی روغن‌های مغذی هستند که موها را سالم‌تر و درخشندگی طبیعی به آن می‌دهند. رنگ‌هایی با مواد مغذی و رنگدانه‌های ماندگار انتخاب کنید و این نکات را در انتخاب رنگ مو در نظر داشته باشید:

 

هدف شما از رنگ مو چیست؟

دقیقاً به چه دلیل می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید؟ ممکن است یکی از این دلایل باشد:

موهای روشن‌تری می‌خواهید

موهای روشن‌تر به معنای دکلره کردن است که بیشتر معنای آسیب احتمالی را به مو می‌دهد. در این مورد، بسیار مهم است که فرآیند سفید کردن و نحوه مراقبت از موهای خود را پس از این فرآیند بدانید.

موهای تیره‌تری می‌خواهید

با توجه به اینکه اکثر ایرانی‌ها رنگ مویی در محدوده مشکی تا قهوه‌ای تیره دارند، بعید است که شما به دنبال تیره کردن موهای خود باشید. مگر اینکه قبلا رنگ موهایتان را روشن کرده باشید.

یا می‌خواهید رنگ موهای طبیعی خود را تقویت کنید

موی طبیعی یا رنگ شده، در هر صورت رنگ موهای شما مستعد محو و کدر شدن است. دو درجه روشن‌تر شدن، یا اضافه کردن بیبی لایت (یعنی‌ هایلایت‌های بسیار ملایم) راه‌هایی برای افزایش رنگ مو هستند.

 

 

 

 

در هنگام انتخاب رنگ مو بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

می‌خواهید موهای خاکستری را بپوشانید

این اولین سوالی است که باید از خود بپرسید. چه چیزی می‌خواهید؟ اگر می‌خواهید موهای سفیدتان را بپوشانید باید درصد موهای سفید خود را درجه‌بندی کنید. اگر بالای 60 درصد باشد، محصولاتی را استفاده کنید که پوشش 100 درصدی موی سفید را تضمین کنند، زیرا در غیر این صورت پس از پایان رنگ‌آمیزی، تعدادی رشته موی سفید روی شقیقه‌های خود مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

 

با افزایش سن، موها سفید می‌شوند و بافت درشت‌تری به خود می‌گیرد که پوشاندن آن با رنگ مو را سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل است که لازم است رنگ مویی را انتخاب کنید که رنگدانه‌های آن برای غلبه بر موهای سفید سرسخت، طراحی شده باشد. این رنگ‌ها باید غلظت بیشتری از رنگدانه را داشته باشد و به راحتی به مو نفوذ و در نتیجه پوشش بیشتری ایجاد می‌کند. برای یافتن این فرمول‌ها، به دنبال رنگ‌هایی باشید که با دو صفر ختم می‌شوند. این فرمول‌ها نه تنها حاوی رنگدانه بیشتری هستند، بلکه برای مبارزه با علائم پیری مانند خشکی و موهای سفید، مو را تغذیه می‌کنند.

رنگ پوستتان گرم است یا سرد

بیشتر افراد فقط رنگ چهره خود را بر اساس سایه آن یعنی روشن، متوسط یا تیره توصیف می‌کنند. با این حال، لایه‌هایی از پوست که در زیر اپیدرم پنهان شده‌اند، رنگی «گرم» یا «سرد» به پوست شما می‌دهند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که رنگ پوست روشن دارای ته رنگ سرد و افراد تیره دارای ته رنگ گرم است. حقیقت این است که همه رنگ‌های پوست می‌توانند رنگی گرم، سرد یا خنثی داشته باشند.

در اینجا چند راه برای شناسایی ته رنگ پوست شما وجود دارد. ممکن است لازم باشد نظر فرد دوم را نیز بپرسید.

پوست خود را با دقت بررسی کنید

پوست خود را از نزدیک در آینه، در اتاقی با نور خوب بررسی کنید. بهتر است این کار در نور طبیعی باشد. به دنبال رنگ‌های طلایی، زرد یا صورتی، آبی باشید. اگر رنگ پوست شما زرد است، ته رنگ گرمی ‌دارید. رنگ صورتی به معنای ته رنگ سرد است. اگر واقعا نمی‌توانید بگویید، پس ممکن است یک ته رنگ خنثی داشته باشید.

رگ‌های  مچ دست خود را بررسی کنید

به رنگ رگ‌های خود دقت کنید. اگر رگ‌های شما آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، ته رنگ سردی دارید. اگر رگ‌های شما به رنگ سبز به نظر می‌رسند، شما رنگ گرمی ‌دارید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام رنگ غالب است، ممکن است خنثی باشید.

رنگ ‌جواهرات

جواهرات زرد و سفید را روی پوست خود قرار دهید. درصورتی که رنگ نقره‌ای به شما بیشتر می‌آید، رنگ پوست شما سرد است و اگر با جواهرات طلایی بهتر به نظر می‌رسید، رنگ پوست شما گرم است. چنانچه در هر دو به یک اندازه خوب به نظر می‌رسید، ممکن است ته رنگ‌های خنثی داشته باشید.
شما باید رنگی را از جدول رنگ مو انتخاب کنید که ته رنگ شما را خنثی کند. بنابراین، در صورتی که رنگ سردی دارید، باید سایه گرم برای رنگ موی انتخابی خود را پیدا کنید. اگر خنثی هستید، می‌توانید هر رنگ مویی را انتخاب کنید، زیرا هم رنگ‌های سرد و هم رنگ‌های گرم برای شما عالی به نظر می‌رسند.

رنگ کردن کل مو یا فقط‌ هایلایت می‌خواهید

هایلایت روشی عالی برای افزودن عمق و بعد، به موهای صاف است. هایلایت‌هایی از قرمز، مسی و لاک‌پشتی (ترکیبی از طلا و مس) به زیبایی برای رنگ موهای مشکی و قهوه‌ای تیره عالی هستند. هنگام انتخاب از نمودار رنگ مو، از یک آرایشگر کمک حرفه‌ای بگیرید.

 

 

 

 

رنگ موی طبیعی می‌خواهید یا ظاهری جدید

در سال‌های اخیر پیشرفت‌ در رنگ مو به حدی است که تقریبا همه چیز امکان‌پذیر است. بنابراین همه چیز به سلیقه و تمایل شما برای تغییر و زمانی که در اختیار دارید، بستگی دارد. در صورتی که به دنبال رنگ موی طبیعی‌تری هستید، همه جوانب مثبت تایید می‌کنند که هر چه رنگ مو طبیعی‌تر باشد، حفظ آن آسان‌تر است. اگر چند تار موی خاکستری برای پوشاندن دارید، از شاه بلوطی تیره یا روشن استفاده کنید. اگر بیش از نیمی ‌از موهای شما خاکستری است، می‌توانید رنگ روشن‌تری انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی، انتخاب رنگ موی شما نباید بیش از دو تن با رنگ طبیعی شما فاصله داشته باشد.
– توجه داشته باشید که با افزایش سن، ویژگی‌ها تشدید و پوست روشن‌تر می‌شود. رنگ موهای خیلی تیره را فراموش کنید و به دنبال رنگ‌های روشن باشید.
– به رندر رنگ روی جعبه‌ها دقت کنید زیرا به شما ایده می‌دهند که نتیجه چه خواهد بود.

 

 

 

 

رنگ موی دائمی ‌یا موقت را انتخاب کنید

انواع مختلفی از رنگ مو در بازار موجود است. اگر می‌خواهید فقط چند هفته رنگ مو داشته باشید یا یک رنگ آزمایش کنید، به سراغ رنگ موهای نیمه دائمی ‌بروید. اما اگر می‌خواهید خاکستری‌ها را بپوشانید یا رنگ مو را برای مدت طولانی حفظ کنید، باید به دنبال رنگ موی دائمی ‌باشید. شما فقط باید هر چند هفته یکبار اصلاح ریشه انجام دهید تا رنگ ریشه‌هایتان با بقیه مو مطابقت داشته باشد.

کمی ‌در مورد رنگ مو

رنگ‌هایی مانند طلایی، قهوه‌ای، قرمز و دودی، علاوه بر رنگ‌های گرم و سرد، به رنگ موهای شما عمق و بعد می‌افزایند.
اگر پوست شما کمی ‌صورتی با مقداری قرمزی است، پوست شما سرد است. رنگ‌های بژ، خاکستری یا خنثی را انتخاب کنید. شماره رنگ موی مورد نیاز شما با 0 یا 1 به پایان می‌رسد.
اگر رنگ پوست شما هلویی یا زیتونی است، پوست گرمی ‌دارید. رنگ‌های طلایی، کاراملی یا ماهاگونی را انتخاب کنید. شماره رنگ موی مورد نیاز شما با 3، 4 یا 5 به پایان می‌رسد.

حرف آخر

هنگامی‌که به دنبال رنگ موی مناسب هستید، باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و شخصیت شما مطابقت داشته باشد و بهترین ویژگی شما را نشان دهد. عامل تعیین کننده در انتخاب رنگ مو، پوست شماست. موهای رنگ شده به مراقبت زیادی نیاز دارند.