dabika mag2

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

1401-11-23
7:12 ب.ظ

وظیفه پوست دور نگه‌داشتن مواد و آلودگی‌هاست، اما بسیاری از محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنیم دارای موادی هستند که می‌خواهیم وارد پوست شوند. حتی زمانی که از فرمولاسیون کامل و عالی استفاده شود، فقط مقدار بسیار کمی ‌از این مواد کلیدی می‌توانند به پوست نفوذ کنند. ترتیب مناسب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، تضمین می‌کند که پوست از مزایای کامل هر محصول بهره‌مند شود. ترتیب استفاده فوق‌العاده مهم است. اگر محصولات را به ترتیب درست استفاده نکنید، بهترین نتایج را از روتین مراقبت از پوست خود نخواهید گرفت.

 

اصول اولیه هر روتین مراقبت از پوست

علاوه‌بر ترتیب استفاده، در نظرگرفتن زمان لازم برای جذب محصولات توسط پوست شما نیز مهم است. با این حال، از آنجایی که اکثر ما اغلب عجله داریم و زمان کمی را می‌توانیم به انجام روتین پوستی بپردازیم، بهتر است روتین مراقبت از پوست خود را ساده نگه‌داریم.
تولیدکنندگان بسیاری از محصولات توصیه می‌کنند که برای اطمینان از جذب مناسب باید بین 5 تا 30 دقیقه قبل از مرحله بعدی صبر کنید، اما چقدر احتمال دارد برای این کار وقت بگذارید؟
اگر روتین مراقبت از پوستتان را خیلی پیچیده کنید، ممکن است آن را انجام ندهید. اگر تعداد مراحل زیادی دارید، کمی ‌(در حدود یک دقیقه) مکث کنید و به هر محصول زمان بدهید تا با پوست واکنش نشان دهد.

 

ترتیب صحیح استفاده از محصولات پوستی چیست؟

یک قانون ساده در مورد ترتیب استفاده از محصولات وجود دارد؛ محصولات را از رقیق‌ترین به غلیظ‌ترین یا از مایع به کرم استفاده کنید. به طور کلی، رقیق به غلیظ فکر کنید و همچنین در ابتدا از محصولاتی استفاده کنید که دارای موادی هستند که برای نفوذ به پوست مهم‌تر هستند (مانند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سرم‌ها) و بعد محصولاتی که باید روی پوست قرار بگیرند.

 

بهترین محصولات برای روتین مراقبت از پوست در طول روز

روتین صبحگاهی برای محافظت در برابر آفتاب و آلودگی‌ها است، بنابراین پدهای لایه‌بردار و محصولات درمانی مانند رتینول را برای شب بگذارید.

بهترین محصولات برای روتین مراقبت از پوست در شب

از آنجایی که پوست شما به طور طبیعی خود را در شب ترمیم می‌کند، روتین شبانه شما باید تماماً در مورد درمان و دادن آنچه که پوست به آن نیاز دارد، باشد. اگر پوست کدر به نظر می‌رسد، لایه‌برداری کنید یا اگر تحریک شده است، آن را هیدراته کنید.