dabika mag2

ترتیب و نحوه استفاده از پرایمر، کرم‌پودر و کانسیلر

1402-01-31
11:51 ب.ظ

ترتیب و استفاده صحیح از پرایمر، کرم‌پودر و کانسیلر می‌تواند به یک آرایش بی‌نقص و ماندگار کمک کند. با پیروی از این مراحل ساده، می‌توانید به سادگی در کمترین زمان جوش، لکه و حلقه‌های سیاه دور چشم را بپوشانید و اعتماد به نفس خود را میزان قابل توجهی افزایش دهید.

پرایمر

قبل از شروع با پرایمر، ضروری است که پوست خود را با یک مرطوب‌کننده، آماده کنید. یک مرطوب‌کننده سبک، مانند یک کرم ترمیم‌کننده، به ایجاد پوستی صاف برای آرایش کمک می‌کند. فرمول متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید به عنوان مثال، اگر پوست چرب دارید، یک مرطوب‌کننده بدون چربی انتخاب کنید. برای پوست‌های خشک، به دنبال یک مرطوب‌کننده آبرسان باشید تا به حفظ رطوبت کمک کند.

 

 

یک مرطوب‌کننده سبک انتخاب کنید که به خوبی زیر آرایش بخوابد. از استفاده از مرطوب‌کننده سنگین خودداری کنید زیرا ممکن است باعث پوسته پوسته شدن کرم پودر شود. هنگامی‌که مرطوب‌کننده جذب پوستتان شد، می‌توانید سایر مراحل را ادامه داده و پرایمر خود را بزنید. پرایمرها به ایجاد یک پوست صاف برای زیرسازی و همچنین به طولانی شدن ماندگاری آرایش کمک می‌کنند.

 

انتخاب پرایمر

هنگام انتخاب پرایمر، ضروری است که پرایمر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید، یک پرایمر مات کننده برای کمک به کنترل براقی و تولید چربی انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر پوست خشکی دارید، یک پرایمر آبرسان انتخاب کنید که به حفظ رطوبت پوست کمک ‌کند. پرایمرهای مات‌کننده و صاف‌کننده معمولاً بر پایه سیلیکون هستند. این پرایمرها بهتر است با انگشت زده شوند. برای انجام این کار، مقداری پرایمر به اندازه نخود بردارید، آن را بین دستان خود بمالید و روی پوست خود بزنید. روی نواحی مشکل‌دار خود، مانند ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) و مناطقی که منافذ بزرگ دارید، تمرکز کنید.
پرایمرهای آبرسان، بر پایه آب هستند، بنابراین می‌توانید با استفاده از حرکات دایره‌ای ملایم آنها را روی پوست بمالید. حتما روی نواحی از صورت خود که مستعد خشکی هستند تمرکز کنید، مانند گونه‌ها و اطراف دهان. قبل از اینکه به سراغ کرم‌پودر بروید، اجازه دهید پرایمر یک دقیقه بماند. استفاده نادرست از پرایمر می‌تواند باعث بدتر شدن آرایش شود. اگر فورا کرم‌پودر را بدون زمان دادن به پرایمر بزنید، ممکن است آرایش روی پوست نخوابد.
یکی دیگر از اشتباهات رایج عدم تطابق پرایمر با کرم‌پودر است. اگر از کرم‌پودر مبتنی بر سیلیکون استفاده می‌کنید، از یک پرایمر بر پایه سیلیکون استفاده کنید. در مورد کرم‌پودر مبتنی بر آب هم همینطور، باید پرایمر بر پایه آب استفاده کنید.

 

 

 

مرحله استفاده از پرایمر

پرایمرها معمولاً بعد از ضد آفتاب و قبل از کرم‌پودر استفاده می‌شوند تا یک پوست صاف ایجاد کنند. با این حال، استفاده از پرایمر ممکن است همیشه ضروری نباشد. اگر پوست خوبی دارید و کرم‌پودر شما بدون پرایمر روی پوستتان می‌خوابد، نیازی به استفاده از آن ندارید. همچنین پرایمرها برای آرایش روزمره ضروری نیستند. می‌توانید آن‌ها را برای موقعیت‌های خاص که می‌خواهید آرایشتان در تمام روز یا شب ماندگار باشد، ذخیره کنید. افرادی که پوست چرب دارند ممکن است متوجه شوند که پرایمر به کنترل درخشش و تولید چربی در طول روز کمک می‌کند. اگر کرم‌پودرتان در منافذ شما رسوب می‌کند، پرایمر می‌تواند به صاف کردن بافت پوست شما کمک کند. افراد با پوست‌های خشک ممکن است از یک پرایمر آبرسان برای کمک به حفظ رطوبت پوست استفاده کنند.
پرایمر جایگزین انجام یک روتین خوب مراقبت از پوست نمی‌شود. بدون توجه به نوع پوست، پاکسازی و مرطوب‌کردن صورت ضروری است تا آرایش صاف و یکدست شود. برای سایه چشم می‌توانید از پرایمر چشم استفاده کنید. از زدن پرایمر صورت روی چشم خودداری کنید زیرا ممکن است باعث چروک شدن سایه چشم شود.

 

کرم‌پودر

بعد از اینکه پرایمر جذب شد، وقت آن است که کرم‌پودر بزنید. کرم‌پودر انواع زیادی دارد، بنابراین انتخاب یکی که با نوع پوست شما سازگار باشد، ضروری است. اگر پوست چرب دارید، ممکن است بخواهید از کرم پودر مات برای کمک به کنترل براقی پوستتان استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، ممکن است بخواهید از کرم پودر آبرسان استفاده کنید تا از خشکی پوستتان جلوگیری کنید.
برای داشتن یک آرایش طبیعی و بی‌عیب، این مراحل را دنبال کنید:

  • براش یا اسفنج را به آرامی ‌داخل کرم‌پودر فرو ببرید و با زدن چند نقطه روی نواحی مختلف صورت شروع کنید.
  • با پوشش دادن مناطق مشکل‌دار که نیاز به پوشش بیشتری دارند، شروع کنید.

 

 

با استفاده از براش کابوکی و حرکات دایره‌ای، می‌توانید کرم‌پودر را ترکیب کنید. براش‌های کابوکی پوشش بی‌عیب و نقصی به پوست می‌دهند اما می‌توانند رگه‌هایی از خود به جای بگذارند.

اگر از اسفنج آرایشی استفاده می‌کنید، آن را به آرامی ‌با حرکت‌های ملایم روی پوست بزنید. اگر از یک براش صاف استفاده می‌کنید، می‌توانید محصول را روی پوست بکشید. براش‌های تخت، پوشش بیشتری می‌دهند. مهم نیست از چه کرم‌پودری استفاده می‌کنید، شروع با مقدار کمی ‌برای جلوگیری از ایجاد ظاهر کیکی ضروری است. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید کرم‌پودر را چند لایه بزنید. برای آشنایی بیشتر با انواع براش این مقاله را بخوانید.

 

اول کانسیلر یا کرم‌پودر

برای پنهان کردن سیاهی زیر چشم و لکه‌های صورت، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. اگر می‌خواهید تغییر رنگ یا لک صورت را پنهان کنید، بعد از کرم‌پودر از کانسیلر استفاده کنید تا پوشش بیشتری داشته باشید. ابتدا با استفاده از کرم پودر یا بی‌بی کرم مورد نظر خود شروع کنید و در صورت نیاز به پوشش بیشتر از کانسیلر استفاده کنید. دلیل اصلی استفاده از کانسیلر بعد از کرم‌پودر این است که ترکیب کرم‌پودر روی کانسیلر ممکن است باعث چروک شدن کانسیلر شود. اگر می‌خواهید از کانسیلر برای روشن کردن ناحیه زیر چشم خود استفاده کنید، می‌توانید آن را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید.

 

 

 

کرم‌پودر برای زیر چشم

برخی از کرم‌پودرها فرمول سبکی دارند که می‌توانند بدون اینکه سنگین به نظر بیایند، از آن برای زیر چشم استفاده کنید. با این حال، اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از استفاده از کرم‌پودر ضخیم زیر چشم خودداری کنید زیرا می‌تواند خشکی و خطوط ریز را برجسته کند. یک کانسیلر سبک یا یک کرم‌پودر آبرسان انتخاب کنید که باعث ایجاد چین و چروک نشود.

 

 

 

کانسیلر

می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن حلقه‌های زیر چشم، لکه‌ها و سایر عیوب پوست استفاده کنید. معمولاً قوام ضخیم‌تری نسبت به کرم‌پودر دارد، بنابراین می‌توان از آن برای ایجاد پوشش در مناطق مشکل‌دار استفاده کرد. اولین قدم این است که ناحیه زیر چشم را مرطوب کنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. کانسیلرها زمانی که روی پوست خشک استفاده می‌شوند، ظاهر جذابی را ایجاد نمی‌کند، بنابراین استفاده از کرم مرطوب‌کننده زیر چشم قبل از کانسیلر ضروری است.
کانسیلری را انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. از روشن شدن بیش از حد خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود که ناحیه زیر چشم خاکستری به نظر برسد. برای استفاده از کانسیلر زیر چشم، ابتدا آن را روی نواحی که می‌خواهید بپوشانید، بزنید. قبل از مخلوط کردن، اجازه دهید کانسیلر چند دقیقه بماند. این کار به محصول اجازه می‌دهد تا پوشش بیشتری به شما می‌دهد. سپس با استفاده از انگشتان یا اسفنج آرایشی آن را به آرامی ‌مخلوط کنید. کشیدن کانسیلر روی پوست به جلو و عقب توصیه نمی‌شود زیرا پوشش کمتری به شما می‌دهد.

این مقاله را برای آشنایی بیشتر با انتخاب و استفاده از کانسیلر بخوانید.

 

 

 

از زدن کانسیلر خیلی نزدیک به خط مژه، خودداری کنید تا چشمانتان کوچکتر به نظر نرسد.

از یک براش کوچک استفاده کنید تا کانسیلر را مستقیماً روی محل لکه‌ها بمالید. سپس آن را با ملایمت مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از کانسیلر برای برجسته کردن نواحی خاصی از صورتتان، مانند ناحیه زیر چشم یا مرکز پیشانی، استفاده کنید. برای این کار، کانسیلری را یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. آن را روی قسمت‌هایی که می‌خواهید برجسته کنید، بزنید و با ضربه ملایم آن را مخلوط کنید. می‌توانید از یک براش کوچک کانتور یا یک اسفنج آرایشی استفاده کنید. هایلایت کردن نیاز به ترکیب زیادی دارد، بنابراین برای آن وقت صرف کنید و تا زمانی که خطوط شارپ وجود نداشته باشد، ترکیب کردن را ادامه دهید.
می‌توانید کانسیلر خود را با مرطوب‌کننده مخلوط کنید تا هر کانسیلر غلیظی، رقیق شود.

 

 

مراحل بعد از استفاده از کانسیلر

پس از استفاده از کانسیلر، می‌توانید بقیه آرایش خود را انجام دهید. می‌توانید برنزر، رژگونه و ‌هایلایتر خود را اعمال کنید. برای چشم می‌توانید مقداری پرایمر سایه چشم و سپس سایه چشم خود را بزنید. برای ایجاد ظاهر چشم دودی، بهتر است ابتدا با آرایش چشم شروع کنید تا از هرگونه ریزش جلوگیری شود. از یک بالم لب، رژ لب مورد علاقه یا برق لب روی لب‌ها استفاده کنید. و در نهایت، مقداری اسپری فیکس‌کننده نیز بپاشید تا به ماندگاری آرایش خود کمک کند.

 

ترتیب آرایش‌کردن

ترتیب استفاده از محصولات آرایشی می‌تواند تفاوت زیادی در نتیجه نهایی ایجاد کند. پرایمر همیشه اولین مرحله است و سپس کرم پودر یا بی‌بی کرم. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، پس از کرم‌پودر از کانسیلر استفاده کنید تا ظاهر طبیعی‌تری به شما بدهد و از چین و چروک جلوگیری کند.

 

 

 

حرف آخر

برای رسیدن به پوست بی‌عیب و نقص، با یک روتین مراقبت از پوست خوب شروع کنید، محصولات مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید و هنگام ترکیب کردن وقت بگذارید.