dabika mag2

خشک‌کردن مو بعد از حمام

1401-12-20
11:04 ق.ظ

خشک‌کردن مو با جریان هوا بهترین روش است. با این حال، روش‌های دیگر خشک‌کردن مو نیز مضر به حساب نمی‌آید. اما هر روش خشک‌کردنی را که انتخاب می‌کنید، اقدامات مناسب را باید انجام دهید. با داشتن تکنیک صحیح، حتی آسیب‌زاترین روش‌ها را هم می‌توان کم‌آسیب کرد.

سالم‌ترین راه برای خشک‌کردن موها

انتخاب سالم‌ترین روش به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند نوع مو، نوع سشوار و سلامت فعلی موها. برخی از انواع مو برای یک روش خشک‌کردن خاص، بسیار مناسب‌تر هستند، مثلاً برای موهای مجعد یا فر، بهتر است از سشوار با دیفیوزر استفاده کنید. این به این دلیل است که موهای مجعد نیاز به مراقبت در هنگام خشک شدن دارند که باعث می‌شود سشوار برای این نوع موها مناسب باشد.

 

 

 

 

در صورتی که موهای شما در حال حاضر آسیب دیده است، توصیه می‌شود به موهایتان زمان بدهید تا در مجاورت هوا خشک شوند، زیرا همانطور که می‌دانیم گرما به موها آسیب زیادی می‌زند. در این شرایط تا حد امکان از حوله میکروفیبر استفاده کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند.
اگر موهای صافی دارید، فقط موهای خود را تا حدود 70 درصد خشک کنید و بقیه را بگذارید تا به طور طبیعی خشک شوند. مطالعات اخیر منتشر نشان می‌دهد که خیس ماندن موها برای مدت طولانی (بیشتر از 2 ساعت) می‌تواند به آنها آسیب برساند. اما اگر اصرار دارید موهایتان را بدون استفاده از گرما خشک کنید، توصیه می‌شود با یک حوله تا حدود 70 درصد آبگیری کنید و سپس از حالت خنک سشوار استفاده کنید تا زمان خشک شدن سریعتر شود.

راهنمای خشک‌کردن مو بعد از حمام

خشک‌کردن با حوله

بهتر است موهای خود را با استفاده از یک حوله میکروفیبر یا یک تی‌شرت، خشک کنید. از حوله‌ای ظریف استفاده نکنید زیرا این نوع حوله به موهای شما آسیب می‌زند و موهایتان را مستعد وز شدن، می‌کنند.
درهنگام خشک‌کردن موها با حوله موارد زیر را انجام دهید:

  1. موهایتان را با دست فشار دهید که آب موهایتان گرفته شود.
  2.  با استفاده از حوله، موهای خود را به آرامی ‌فشار دهید تا آب بین موهایتان خارج شود.
  3.  نیازی به مالیدن حوله به موهایتان نیست، فقط زمان بدهید که حوله رطوبت را جذب کند.

 

 

 

 

خشک‌کردن در مجاورت هوا

هنگام خشک‌کردن در مجاورت هوا، باید مدت زمانی که موهای شما خیس می‌ماند بیش از 2 ساعت نباشد. بهتر است حدود 70 درصد موها را با حوله و بقیه را در مجاورت هوا خشک کنید. بیشتر افراد تمایل دارند پس از حمام، موها را در هوا خشک کنند. این کار ساده و آسان است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. برای خشک شدن مناسب در هوا، مراحل زیر را انجام دهید:

 آب موهایتان را بگیرید
پس از بیرون آمدن از حمام، از یک تی‌شرت تمیز یا یک حوله میکروفایبر استفاده کنید تا آب موهای خود را بگیرید. تی‌شرت‌ها و حوله‌های میکروفایبر بهتر از حوله‌های معمولی هستند زیرا روی انواع مو نرم هستند و باعث ساییدگی نمی‌شوند.

گره‌ موها را باز کنید
هنگامی ‌که موهای شما نیمه خشک شد، باید با یک شانه دندانه پهن شروع به بازکردن گره موها کنید. از قسمت‌های کناری و پشتی موهای خود شروع کنید و به آرامی ‌به سمت تاج و جلو بروید. فقط زمانی از ریشه، موهایتان شانه بزنید که ساقه مو بدون گره باشد. اگر موهای درهم را شانه کنید، ممکن است باعث شکستگی مو شوید.

 

 

از یک محصول مو با کیفیت بالا استفاده کنید
برای از بین بردن خشکی و موخوره از نرم کننده یا ماسک مو و برای حجم دادن به موهایتان می‌توانید از موس نیز استفاده کنید.

موهای خود را حالت دهید
قبل از اینکه موهایتان کاملا خشک شود، موهایتان را شانه کنید و به حالتی که می‌خواهید، مرتب کنید. توصیه می‌شود فقط 70 تا 80 درصد موهای خود را با هوا خشک کنید، سپس برای بقیه موها از سشوار استفاده کنید. پس از خشک‌شدن کامل موهایتان، ژل یا سرم حالت‌دهنده یا اگر موهایتان متمایل به وز شدن هستند، کمی ‌روغن اضافه کنید. با انگشتان خود محصول را در اطراف موهای خود بمالید. برای جلوگیری از بهم‌ریختن بافت موهای حالت‌دار، مجعد یا فر، موهایتان را برس نزنید.

سشوار
موردی که هنگام خشک‌کردن مو باید نگران آن باشید، حرارت است. حرارت مضرترین چیزی است که می‌توانید موهای خود را در معرض آن قرار دهید. به همین دلیل است که قبل از استفاده از سشوار باید از یک محصول محافظ حرارتی استفاده کنید و موهای خود را تا حد امکان رطوبت‌رسانی کنید تا دچار شکستگی و موخوره نشود.
نکته اصلی که باید در مورد آن آگاه باشید مدت زمان در معرض قراردادن مو در برابر حرارت است. هنگام استفاده از سشوار آن را حرکت دهید تا از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری کنید. استفاده از دیفیوزر کمک می‌کند تا پراکندگی هوای گرم انجام شود. نکته دیگر تنظیم گرما است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب و موخوره، از کمترین درجه حرارت استفاده کنید. اگر عجله دارید، ابتدا موهای خود را با حوله خشک کنید، سپس از سشوار در کمترین زمان استفاده کنید.
چه موهایتان را با هوا خشک کنید یا با سشوار، بهتر است به جای حوله نخی معمولی، از حوله میکروفیبر استفاده کنید زیرا نسبت به موهای شما بسیار ملایم‌تر است.
اگر می‌خواهید از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک‌کردن مو استفاده کنید، باید مراقب باشید تا به موهای خود آسیب نرسانید. برای سشوار کردن صحیح موهای خود، به یک سشوار با کیفیت بالا، یک پخش‌کننده جریان هوا، یک روغن یا سرم محافظ حرارتی و یک شانه دندانه پهن نیاز دارید.

قبل از سشوار کردن
پس از شستن موها، آنها را از انتها شانه، سپس به سمت ریشه حرکت کنید. این به شما کمک می‌کند تا موهایتان گره نخورد. در مرحله بعد، یک محصول محافظ حرارت یا نرم‌کننده به موهای خود بمالید. این کار از موهای شما در برابر حرارت سشوار محافظت می‌کند. سشوار کردن موها در حالی که هنوز خیس است کار وحشتناکی است. موها در زمانی که خیس هستند ضعیف‌ترین حالت خود را دارند و این باعث می‌شود بیشتر در معرض آسیب قرار گیرند. بنابراین، قبل از سشوار کشیدن، آب اضافی موها را با حوله بگیرید، سپس زمان بدهید تا موها در معرض هوا نم‌دار شوند.
اگر موهای مجعد دارید، می‌توانید مقداری حالت دهنده به موهای خود اضافه کنید. این به فر موهای شما ساختار و شکل بهتری می‌دهد.

در حین سشوار کردن
یک دیفیوزر را به سشوار وصل کنید، با این کار گرما به طور یکنواخت توزیع می‌شود و احتمال موخوره را کاهش می‌دهد. سشوار را حداقل 15 سانتی‌متر از موهای خود دور نگه دارید. اگر موهایتان فر است، استفاده از دیفیوزر کمک می‌کند که مو شکل خود را حفظ کند. بهتر است در ابتدا از کمترین درجه حرارت برای سشوار کردن موهای خود استفاده کنید و انتهای مو را سشوار نکنید زیرا انتهای مو خشک‌ترین قسمت آن است، بنابراین شما باید از حداقل حرارت استفاده کنید. وقتی موهایتان کاملا خشک شد، می‌توانید مقداری روغن یا سرم به آن بمالید.