dabika mag2

شش مدل اصلی براش برای یک آرایش بی‌نقص

1401-11-24
3:51 ب.ظ

براش‌های آرایش را مانند براش‌های نقاشی یک هنرمند در نظر بگیرید – هر کدام شکل، اندازه و هدف متفاوتی دارند. حتی اگر از بهترین محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، به ابزار مناسبی نیاز دارید تا آنها را به درستی روی پوست خود بزنید و یک آرایش یکدست داشته باشید.

 

براش کرم‌پودر

آرایش شیک و جذاب از یک کرم‌پودر یکدست شروع می‌شود. استفاده صحیح از کرم‌پودر بدون براش مناسب، ممکن است سخت باشد. براش کرم‌پودر برای آرایش پایه که کرم‌پودر یا CC/BB کرم است، استفاده می‌شود. با استفاده از این براش، کرم پایه کاملا روی پوست می‌خوابد و آرایش را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهد. برای پنکیک یا پودر، براش متفاوتی وجود دارد، براش‌های پودری دارای سر پهن‌تر و پرزهای کرکی هستند، در حالی که براش‌های کرم‌ معمولاً دارای موهای متراکم و سر باریک‌تر هستند.

 

نحوه استفاده
دو روش مختلف برای زدن کرم‌پودر با براش وجود دارد:
در روش اول، به سادگی کرم‌پودر را با انگشتان روی پیشانی، گونه‌ها، چانه و پل بینی خود بکشید. سپس، با استفاده از براش، کرم‌پودر را مخلوط و با حرکات دایره‌ای یک لایه یکنواخت ایجاد کنید.
در روش دوم، براش را مستقیماً به کرم‌پودر آغشته کنید و سپس آن را روی پیشانی، گونه‌ها، چانه و بینی بمالید و در حین حرکت مخلوط کنید. به طور متناوب از حرکات رفت و برگشتی (برای پخش کردن محصول در سراسر صورت) و حرکات دایره‌ای برای اعمال و ترکیب دقیق، کرم‌پودر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، کم هم زیاد است – با مقدار کمی‌ کرم پودر شروع کنید، و در صورت نیاز همیشه می‌توانید به آن مقدار بیشتری اضافه کنید.
این براش‌ها طول‌های مختلفی دارند و آن کاملاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اما برای کنترل بهتر، دسته‌های بلند عالی هستند.

 

براش برنزر و رژگونه

این براش کاملاً متفاوت از براش کرم‌پودر است – موهای آن کمی‌ نرم‌تر هستند و معمولاً براش سر گرد یا بیضی شکل دارد. این براش برای اضافه کردن رنگ و شاین به پوست طراحی شده است. در صورت استفاده از رژگونه یا برنزر یا هر دو، به دنبال یک براش با موهای بسیار نرم و کرکی مانند باشید تا بتوانید آنها را به طور یکنواخت، پخش کند. اگر هم رژگونه و هم برنزر را با یک براش استفاده می‌کنید، آن را در فواصل بین استفاده، تمیز کنید.

 

نحوه استفاده

براش را روی رژگونه یا برنزر خود بکشید و به آرامی ‌ضربه بزنید تا مقدار اضافی خارج شود. اگر از رژگونه استفاده می‌کنید، براش را روی سیب گونه بکشید و با حرکات دایره‌ای ترکیب کنید تا محصول به طور یکنواخت پخش شود. برای برنزه کردن، باید محصول  را به شکل عدد سه انگلیسی بمالید: از پیشانی شروع کنید، تا روی استخوان گونه‌ و سپس به سمت خط فک، حرکت کنید. این کار را در طرف دیگر تکرار کنید. سپس مقداری برنزر را روی سیب‌های گونه‌ها و روی پل بینی خود بکشید. این حالت، همان حالتی است که نور خورشید به طور طبیعی به صورت شما می‌تابد.

 

براش پودر

یک براش پودر، دارای موهای سبک و کرکی است و مانند براش کرم‌پودر فشرده نیستند. براش پودر برای استفاده از محصولات پودری مانند پنکیک یا ‌هایلایتر پودری طراحی شده است. اندازه این براش به هدف شما در استفاده از آن، بستگی دارد – یک براش بزرگ و کرکی برای پیشانی و گونه‌ها عالی بوده، در حالی که یک براش کوچکتر با موهای متراکم‌تر می‌تواند در نقاط ریزتر و سخت‌تر مانند زیر چشم‌ یا بالای استخوان گونه‌ استفاده شود.

 

نحوه استفاده 

مزیت براش پودر در این است که می‌توانید آن را تقریباً با هر محصول پودری استفاده کنید. فقط آن را در داخل پودر فرو کنید یا بچرخانید، به آرامی محصول اضافی را با ضربه خارج کنید و هر جا که به آن نیاز دارید، روی صورت خود بمالید.

 

براش کانتور

براش کانتور از براش پودر معمولی نازک‌تر است و برای مشخص کردن استخوان گونه و رفع عیوب صورت استفاده می‌شود. آنها معمولاً دارای موهای زاویه‌دار یا مخروطی برای کشیدن خطوط دقیق و صاف هستند. علاوه بر کانتور کردن، می‌توانید از این براش به‌عنوان براش رژگونه نیز استفاده کنید.

 

 

نحوه استفاده

سر براش را به پودر برنزکننده یا کانتورینگ خود آغشته کنید و آن را درست زیر استخوان گونه (در گودی گونه‌ها) یا زیر خط فک  بکشید. به آرامی، با حرکات دایره‌ای کوچک، آن را با هم مخلوط کنید تا لبه‌های خشن را از بین ببرید و رنگ را به جای یک خط، بیشتر شبیه به یک سایه کنید.

 

براش چشم زاویه‌دار

براش زاویه‌دار ابرو یا خط چشم را می‌توان برای همه چیز از آراستگی و کامل کردن ابروها گرفته تا کشیدن خط چشم استفاده کرد. از این برای استفاده از محصول مناسب ابرو یا خط چشم  استفاده کنید و انتهای براش ریمل مانند را برای صاف کردن و ترکیب کردن آن استفاده کنید.
حتی می‌توانید از انتهای براش ریمل برای براش زدن مژه‌هایتان پس از استفاده از ریمل، برای آرایش چشم یکنواخت استفاده کنید.

 

نحوه استفاده

برای استفاده از براش ابروی زاویه‌دار، کافی است آن را در هر محصولی برای ابرو آغشته کنید و خطوط کوچکی در امتداد ابروهای خود بکشید و نقاط پراکنده را پر کرده و ابروی خود را شکل دهید. برای کشیدن خط چشم با این براش، آن را در خط چشم یا سایه چشم فرو کنید و خط مژه بالایی را بکشید، هنگامی‌که به لبه بیرونی چشم رسیدید، آن را به سمت بالا بکشید.

 

براش سایه چشم صاف

یک براش سایه چشم صاف، برای هر آرایش چشمی ضروری است. این براش موهای صاف و متراکم دارد که به برداشت سایه کمک می‌کند و بازده رنگ قوی‌تری (به معنای رنگ بیشتر) می‌دهد و سایه چشم را به طور یکپارچه ترکیب می‌کند، بدون اینکه رگه‌ای از خود باقی بگذارد.

 

نحوه استفاده

براش را به سایه چشم آغشته و روی پلک خود بکشید، از گوشه داخلی شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. اگر می‌خواهید تمام یا گوشه چشمتان، ظاهر تیره‌تری داشته باشید، یک لایه دیگر اضافه کنید.

 

نکته آخر

پیشنهاد می‌شود که براش‌های آرایشی را درفاصله‌های کوتاه و منظم بشویید تا آلودگی و مواد آرایشی مانده را به پوست خود منتقل نکنید. در اینجا روش تمیز کردن براش‌ها را بخوانید.