dabika mag2

نحوه آرایش صورت نامتقارن

1401-10-03
11:29 ق.ظ

عدم تقارن در صورت، موردی است که صورت شما را منحصر به فرد می‌کند. از این گذشته، چهره همه افراد متقارن به نظر نمی‌رسد. کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای تغییر یا کاهش عدم تقارن در صورت خود انجام دهید. در ابتدا به عوامل ایجاد عدم تقارن در صورت می‌پردازیم و سپس انواع مختلفی از ترفندهای آرایشی، سبک‌ها و روتین‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد تعادل در ویژگی‌های صورت خود استفاده کنید، را بررسی می‌کنیم.

عوامل ایجاد عدم تقارن

ژنتیک

گاهی اوقات چهره نامتقارن، نتیجه ژنتیک فرد است. افرادی که دارای ویژگی‌های نامتقارنی در چهره خود هستند ممکن است آن را در سایر اعضای خانواده نیز ببینند. ویژگی‌های نامتقارن ناشی از ژنتیک معمولاً جای نگرانی ندارند. برخی از بیماری‌های ژنتیکی، مانند شکاف لب و کام، ممکن است باعث عدم تقارن صورت شوند.

افزایش سن

مطالعات تصویربرداری، ارتباط بین افزایش سن و عدم تقارن صورت را نشان می‌دهند. این یک بخش طبیعی از پیری است. رشد استخوان‌ها در دوران بلوغ متوقف می‌شود اما غضروف اینطور نیست؛ گوش‌ها و بینی فرد به رشد خود ادامه می‌دهند که منجر به تغییراتی در صورت می‌شود. با افزایش سن بافت‌های نرم صورت نیز شروع به شل شدن خواهند کرد.

افزایش سن و عدم تقارن صورت

انتخاب‌های سبک زندگی

برخی از انتخاب‌های سبک زندگی می‌تواند باعث نامتقارن شدن چهره شوند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن، صورت را در معرض سموم قرار می‌دهد و می‌تواند باعث مشکلات عروقی شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) نیز می‌تواند باعث ایجاد چهره نامتقارن شود. آسیب نور خورشید به ندرت به طور یکنواخت در سراسر صورت رخ می‌دهد و ممکن است یک طرف صورت را بیشتر از طرف دیگر تحت تأثیر قرار دهد.

ضربه

آسیب‌های صورت در دوران کودکی یا بزرگسالی ممکن است باعث ایجاد عدم تقارن شود. ضربه‌هایی مانند شکستگی بینی، بریدگی عمیق، یا تصادف می‌تواند باعث آسیب به صورت شود.

عدم تقارن صورت در اثر ضربه یا تصادف

دندانپزشکی

استفاده از دندان مصنوعی یا روکش کردن دندان ممکن است خطوط چهره را تغییر دهد. همچنین کشیدن دندان ممکن است ظاهر عضلات صورت را تغییر دهد. کشیدن دندان یک خطر مهم برای عدم تقارن در صورت است.

روش ایجاد تعادل نسبی در چهره نامتقارن

برای ایجاد تعادل در چهره، پیشنهاد می‌شود موارد زیر را امتحان کنید:

  1. خطوط صورت خود را با آرایش، کانتور کنید تا عدم تقارن را کاهش دهید. با کانتور، استخوان‌های گونه‌تان را برجسته‌تر کنید، همچنین بینی و چانه‌تان را طوری کانتور کنید که لاغر به نظر برسند. این مدل کانتور کردن به شما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های صورت خود را متعادل کنید. کرم‌پودری را که با رنگ پوست شما مطابقت دارد، استفاده کنید و سپس از زیرسازی‌های روشن‌تر و تیره‌تر استفاده کنید تا ویژگی‌های صورت خود را برجسته کرده و آن را متعادل کنید.
  2. چشم‌ها و گونه‌های خود را برجسته کنید. برجسته کردن چشم‌ها و استخوان‌های گونه باعث می‌شود که توجه را از هرگونه ویژگی نامتقارن روی صورت دور کند. پرایمر و کرم‌پودر بمالید، سپس مقداری کانسیلر که چند درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است به نواحی زیر چشم و بین ابروهایتان اضافه کنید. سپس، از یک برس آرایشی برای ترکیب کانسیلر و برجسته کردن چشم‌ها و استخوان‌های گونه‌تان استفاده کنید.
    به جای تلاش برای پنهان کردن ویژگی‌هایی که از آن‌ها راضی نیستید، آن‌هایی را که دوست دارید برجسته کنید.کانتور برای کنترل عدم تقارن صورتنکته: برای بهترین نتیجه، همزمان صورت خود را کانتور و‌ هایلایت کنید تا ویژگی‌های خود را برجسته و متعادل کنید تا چهره شما متقارن‌تر به نظر برسد.
  3. زیر خط فک و چانه خود سایه بزنید تا شکل صورتتان متعادل شود. اگر غبغب دارید و یا پوستتان در ناحیه زیر فک و چانه شل است، سایه زدن این ناحیه به کاهش عدم تعادل در صورت شما کمک می‌کند. از یک برس پودری زاویه‌دار برای استفاده از پودر چند درجه تیره‌تر از رنگ پوست در ناحیه زیر فک و چانه استفاده کنید تا ظاهری تیره ایجاد کنید که توجه را از آن ناحیه دور کند.
  4. ابروهای نازک‌تر را با مداد ابرو، پر کنید. ابروهای لنگه به لنگه می‌توانند چهره شما را نامتعادل نشان دهند، بنابراین پر کردن ابروها به گونه‌ای که با یکدیگر شبیه باشند، یک راه ساده برای اصلاح عدم تقارن است. یک مداد ابرو بردارید و آن را روی ابروی نازک‌تر خود بکشید تا کاملاً با ابروی پرتر شما مطابقت داشته باشد.
    بهتر است به هر دو ابرویتان مداد بکشید و به ابرویی که به طور طبیعی نازک‌تر است، مداد بیشتری بکشید تا متعادل شوند.
  5. مدل موهای کاملاً صاف، هرگونه عدم تعادلی را که دارید بیشتر به چشم می‌آورد، مدل مویتان را از فرم‌های شلوغ انتخاب کنید. انتخاب موی نامرتب باعث از چشم گرفته شدن عدم تقارن صورت می‌شود. در مهمانی‌ها یک شینیون یک طرفه یا به صورت نامتقارن را امتحان کنید تا ظاهر صورت خود را متعادل کنید.تاثیر مدل مو در چهره نامتقارناز چتری‌های بلند استفاده کنید که روی هر گونه نامتقارنی پوشیده شود و ویژگی‌های متعادل‌تر شما برجسته شود.انتخاب مدل موی شلوغ به همین صورت عمل می‌کند. مدل موی زاویه‌دار و نامرتب مانند مدل‌های لایه‌ای نامتقارن، به رفع عدم تعادل در صورت شما کمک می‌کند.
  6. پیشانی خود را با چتری‌هایی که تا به ابروهای شما است، متعادل کنید. اگر نگران خط موی نامتعادل یا پیشانی بیش از حد برجسته هستید، سعی کنید به سادگی آنها را بپوشانید! چتری‌های بلند و پر که به ابروهای شما نزدیک است باعث می‌شود تا هر ویژگی که صورت شما را نامتقارن نشان می‌دهد، پنهان کند.
    از چتری‌های صاف خودداری کنید، زیرا ممکن است ویژگی‌های نامتقارن شما را برجسته کنند!
  7. عدم تعادل صورت را با جمع کردن موهایتان به یک سمت به حداقل برسانید. اگر بینی، چشم‌ها یا لب‌های نامتقارنی دارید، یک مدل موی ساده بسته شده به یک سمت به ایجاد تعادل در صورت شما کمک می‌کند. موهای خود را به سمت مخالف ویژگی نامتعادل تقسیم کنید تا به متقارن شدن صورت شما کمک کند.
    هرگز از مدل فرق وسط استفاده نکنید، که توجه را به عدم تعادل در صورت شما جلب می‌کند.

جلوگیری و کاهش عدم تقارن صورت

تغییر عادات سبک زندگی

  1. از خوابیدن روی شکم و صورت خودداری کنید. خوابیدن روی شکم در حالی که صورتتان روی بالش تحت فشار است می‌تواند به مرور زمان صورت شما را نامتقارن‌ کند. برای بهبود تقارن در صورت و حفظ تعادل ظاهری، به پشت یا پهلو بخوابید.خوابیدن روی صورتخوابیدن به پشت بهترین حالت برای کاهش فشار بر ستون فقرات است که می‌تواند به بهبود وضعیت بدن کمک کند.
  2. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. کم آبی می‌تواند، پوست اطراف چشم شما را فرورفته و افتاده کند و همچنین می‌تواند چهره‌تان را نامتقارن نشان دهد. برای اینکه بدن و پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید، حداقل 8 لیوان آب هر روز بنوشید.
  3. برای جلوگیری و کاهش عدم تقارن صورت، مصرف سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث افتادگی دهان و چشم‌ها شود و چهره‌تان را نامتعادل نشان دهد. استفاده از تنباکوی بدون دود، که معمولاً به عنوان دیپ شناخته می‌شود، بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که ممکن است چهره شما را نامتقارن نشان دهد. برای سلامت کلی خود و برای کاهش ظاهری نامتقارن، استفاده از دخانیات را متوقف کنید.مصرف سیگار را ترک کنید